Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Betingelser

Partene

Selger er NTT AS, Skippergata 8, post@ntt.no, +4735905770, Org.nr. 941614418, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Generelt

Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Priser

Alle priser normalt oppgitt uten merverdiavgift. I tillegg kommer leveringsomkostninger som blir kalkulert når man går til kassen. Vi forbeholder oss retten til uten forutgående varsel å endre våre priser. For tilbudsvarer vil vi ikke kunne garantere annonsert pris utover det antallet vi selv har på lager. Her gjelder førstemann til mølla.... Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.

 

Frakt

Alle ordrer hos NTT AS er å forstå som FOB Skien med mindre annet er avtalt. Frakter beregnes på bakgrunn av forsendelsens type, vekt og størrelse samt hvilket sted det skal sendes til. Vi sender ut varer alle ukedager foruten helligdager/bevegelige helligdager. Hvor lang tid det tar fra vi sender varen til kunden mottar den avhenger av fraktmetode, godsstørrelse, tilgjengelighet og hvor varene skal sendes.

 

Leveringsbetingelser

Varene er å betrakte som fritt levert fra lager i Skien (Skippergata 8) med mindre annet er avtalt.  Varene sendes normalt med Bring. Forsikring besørges for kundens regning etter ønske. 

Vi opererer ikke med noen form for leveringsgaranti. Dersom en vare kommer senere enn antatt og kunde må skaffe til veie annet utstyr for avvikling av arrangement vil ikke disse merkostnadene bli refundert av oss. Dersom en vare går i stykker eller er defekt ved mottak, og må returneres for reparasjon/bytte, vil vi heller ikke refundere utlegg kunde måtte ha for leie av utstyr i serviceperioden. Det erstattes ikke tapt inntekt som følge av sen levering eller levering av defekt vare.

Ved bestilling av hensetting ved levering, påtar mottaker seg alt ansvar for eventuell skade på eller tap av pakken etter levering på avtalt sted. Det betyr at dersom det er skjedd en fraktskade som ikke fraktselskapet har registrert, vil du miste retten til å få erstattet varen.

Angrerett

Om du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettsloven som gjelder. Ihht denne loven har du som kunde noen plikter og oppgaver. Under følger en rask gjennomgang av de viktigste punktene:

 

  • Angrerettloven gjelder kun forbrukerkjøp. Dvs privatpersoner - ikke firma/næring.(Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten er ikke lenger tilstede dersom varen(e) ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og dersom forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Angreretten kan ikke benyttes for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. (Angrerettloven § 12 siste ledd) (Lisenser som er synlige uten å bryte forseglinger vil bli sjekket og gjør at slike returer tar noe lengre tid, da vi må kontakte produsent for å avklare om lisensen er tatt i bruk)
  • Returkostnadene betales av forbruker (Angrerettloven § 15 første ledd)

Dersom en pakke ikke blir hentet, og du ellers forholder deg passiv, gir dette oss ingen indikasjon på hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles i angrerettloven  §11 og  §13, og mister da retten til å gå fra avtalen. Du blir da belastet med fraktostnader tur/retur og et gebyr på 250kr til NTT AS for behandling av saken. Dette blir fakturert (10dg netto) og sendes automatisk til inkasso dersom den ikke betales innen fristen.

 

Retur av varer

Retur av varer skal forhåndsgodkjennes av NTT AS. Forespørsel om retur kan gjøres i "kundesenteret" under "retur" arkfanen. Varen skal normalt sendes i retur for avsenders regning. Forsikring av varen frem til vårt lager er avsenders ansvar. Oppkravssendinger aksepteres IKKE. Returnert vare skal fremstå som ny, med original emballasje. Mangler dette vil kunden bli belastet for manglende/skadede enheter.

Ekstraordinære forhold


Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig og på tilsendt skjema fra selger.

 

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

 

Force majeur


Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Taushetsplikt


Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

Garanti - næringskjøp

Ved næringskjøp gjelder 12mnd garanti mot fabrikasjonsfeil (dette inkluderer ikke feil som skyldes feil bruk).

 

Betaling av varer

Varer kan betales med Vipps eller via tradisjonell faktura. Dersom det ønskes fakturert og kundeforhold er uavklart vil det bli foretatt en kredittsjekk før varene sendes til bestiller.

 

Hvordan finner jeg frem i butikken?

Øverst til venstre på alle sidene velger du hvilken hovedkategori du vil gå inn i. De fleste av disse har igjen underkategorier. Du kan også søke etter produkter i søkefeltet øverst til høyre. Ønsker du å se en vare i større og tydeligere størrelse trykker du bare på det litte produktfotoet og et større bilde popper opp. (Hvis dette ikke virker, sjekk at ikke "Pop up"-stopperen din står på!)

 

Hva må til før jeg kan handle?

Først må du opprette en konto. Hvis du ikke tidligere har gjort dette, fyller du ut alle nødvendige felt, lager deg et passord og markerer nederst på siden om du ønsker å motta Nyhetsbrev og E-post fra oss med tilbud osv. Du kan når som helst forandre informasjonen ved å trykke på "Kundesenter" (øverst til venstre på sidene). Har du tidligere opprettet konto, fyller du bare ut e-post adressen din og passordet ditt. Fordelen med å ha en konto hos oss er at du når som helst kan avbryte en handlerunde uten at Handlekurven din blir tømt. Når du neste gang logger deg inn vil alle varene du bestilte fremdeles ligge der og du kan fortsette å handle eller redigere før du går Til kassen. Du har også mulighet til å hente ned tidligere fakturaer/kvitteringer i kundesenteret samt spore forsendelser.

Hvordan bestiller jeg?

Når du finner et produkt du vil ha, klikker du på kjøpsknappen og varen blir lagt til i din handlevogn. Når du er ferdig med å legge til varer, eller du ønsker å se/endre hvilke varer du er i ferd med å bestille kan du gjøre det ved å trykke på "Handlevogn". For å fullføre kjøpet trykker du på "til kassen" og fyller ut Kundedata. Trykk deretter neste og du får opp bekreftelses siden. Her sjekker du at alt er som du ønsker før du fortsetter og bekrefter din ordre., Fyll ut nødvendig informasjon. Etter at du har bekreftet og fått godkjent ordren, får du en ordrebekreftelse per e-post. Fakturautstedelse innkreving av betaling vil ikke bli belastet før vi sender varene. Dersom noe du har bestilt har lang leveringstid eller leveringstiden skulle endre seg underveis vil du får fortløpende informasjon om dette automatisk via mail.

 

Trykkfeil

Vi tar forbehold om trykkfeil på våre sider. Bilder av produkter er kun ment som eksempelbilder og vil ikke alltid være helt identisk med aktuell vare. Dersom bilde avviker fra tekst er det titteltekst på artikkelen som gjelder. Vi anbefaler imidlertid om å ta kontakt dersom du skulle oppdage noe som ikke virker å stemme.

Næringskjøp:

NTT AS er medlem av Maskingrossistenes Forening - MGF

Herunder følger de salgsbetingelser som gjelder for handel mellom profesjonelle aktører:

MGF salgsbetingelser - Norsk

MGF salgsbetingelser - Engelsk